Sunday, November 24, 2013

Zupa-Krem z Młodych Marchewek

Gęsta, słodkawa zupa, a co najważniejsze ..... rozgrzewająca, dzięki imbirowi. A w jesiennej zupie to chyba najważniejsze :) ...... Dla mnie najlepsza wersja z kleksem śmietany lub jogurtu.

Składniki:
  • 500 g młodych marchewek (baby carrots)
  • 1 łyżka świeżego imbiru
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżeczka kuminu
  • 4 szklanki wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 2 łyżki jogurtu greckiego lub śmietany
  • opcjonalnie: groszek konserwowy, kolendra, jogurt grecki

Wykonanie:

W garnku podgrzać olej i podsmażyć kumin z imbirem (pokrojony w plastry lub starty na tarce), po minucie wsypać marchewki (ja ich nie kroiłam) i podsmażać kolejne 4-5 minut na dużym ogniu. Zawartość garnka podlać wodą i gotować do miękkości warzyw (ok.20 minut), na końcu doprawić solą i pieprzem. Chłodniejszą zupę przelewamy do blendera i miksujemy wszystko dokładnie. Dla mnie zupa była zbyt gęsta i postanowiłam ją jeszcze zabielić jogurtem greckim: do gotującej się wody, wlewamy jogurt rozrobiony w niecałej szklance (ciepłej) wody i zagotowujemy. Smakowo jest też dużo lepsza - redukuje ostry smak imbiru i jest bardziej kremowa.



No comments:

Post a Comment