Monday, June 17, 2013

Zupa Indyjska wg Jamiego Oliviera


Orientalnie się zrobiło .... a będzie tak napewno częściej ... moja nowa okolica obfituje w indyjskie sklepy, jedzenie, restauracje. A odkąd polubiłam pikantne jedzenie wszystko jest ciekawe i intrygujące.
Tą zupę znalazłam na jakimś blogu, ale nie pamiętam już niestety nazwy, w każdym bądź razie zdjęcie było tak smakowite, że po kilku miesiącach sama ją wypróbowałam. A przepis oryginalnie pochodzi ze strony Jamiego Oliviera. Dla mnie pychotka ! 

Składniki (4 porcje):
  • 5 łyżek oleju słonecznikowego
  • 3 łyżki gorczycy
  • garść liści curry
  • 2 łyżeczki kuminu
  • 1 łyżeczka garam masala
  • 1 1/2 łyżeczki chilli w proszku
  • 2 łyżeczki kurkumy
  • 3 czerwone papryczki chilli
  • 2 kawałki imbiru wielkości kciuka
  • 6 ząbków czosnku
  • 2 cebule
  • 2 garści ryżu basmati
  • 600 ml wody
  • 600 g bialej ryby (ja użyłam suma)
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • sól, pieprz
  • 2 limonki
  • świeża kolendra

Wykonanie:

Na dużej patelni rozgrzać olej i wrzucić gorczycę, liście curry, kumin, garam masala, przpyrawę chilli i kurkumę - podgrzewać parę minut aż zaczną sie wydobywać aromaty przypraw. Następnie dodać wydrążone z nasion i posiekane papryczki chilli, starty na tarce imbir, posiekany czosnek i cebule - podsmażać kolejne kilka minut aż cebula zmięknie. Następnie dodać ryż, wlać wodę i gotować ok. 15 minut na małym ogniu, po czym dodać pokrojoną w kawałki rybę, mleczko kokosowe, sól do smaku i można dodać wodę wg uznania. Gotować pod przykryciem 10 minut aż ryba będzie miękka. Tuż przed podaniem wcisnąć sok z limonek, podawać zupę posypaną świeżą kolendrą. Smacznego !


1 comment:

  1. Swietna zupka! Uwielbiam indyjska kuchnie i przepadam za przepisami Jamiego, wiec i ten wyprobuje na pewno.

    ReplyDelete