Thursday, December 12, 2013

100-tny Post ..... i Milky Way


Dziś dzielę się z Wami moim małym blogowym świętem .... pierwsze 100 postów za mną :). Zleciało to niesamowicie szybko i cieszę się, że nadal sprawia mi to tyle radości co na początku. A najlepszym prezentem dla mnie jest każda nowa osoba śledząca moje eksperymenty w kuchni. A wierzcie mi, niedługo zacznie się tutaj dziać ..... i cicho zapraszam sympatyków kuchni indyjskiej do zaglądania.

Na tą okazję zamieszczam świetny przepis na ciasto Milky Way czyli Mleczna Kanapka, znaleziony zresztą na jednej z ulubionych stron ze słodkościami Moje Wypieki. Kierując się komentarzami zmodyfikowałam nieznacznie przepis i jak dla mnie słodycz i kolor biszkoptu wyszły bardzo dobre. Jedno spostrzeżenie, które mi się natknęło: ciasto jest proste do zrobienia i tanie .... kombinacja idealna, prawda ? :)

Biszkopt

  • 6 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 łyżek kakao 
  • 2 łyżki oleju
Jajka wyjąć wcześniej z lodówki tak, aby były w temperaturze pokojowej.
Białka ubić na sztywno i pod koniec dodawać cukier, następnie żółtka. Na końcu dodać wcześniej wymieszane i przesiane mąki z proszkiem i kakao i delikatnie wymieszać łyżką.
Piekarnik nagrzać do 170C (340F), foremkę o wymiarach 25x34 cm (10x13 cali) wyłożyć pergaminem. Wylać ciasto do formy i piec ok. 20-25 minut do tzw. suchego patyczka.

Krem
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 1/2 szklanki mleka w proszku
  • 2/3 szklanki cukru
  • 350 g masła (miękkiego)
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (16g)
Mleko płynne zagotować z cukrem i cukrem waniliowym, ostudzić. Masło utrzeć dodając powoli ostudzone mleko i dalej ucierać. Dodawać stopniowo mleko w proszku cły czas ucierając.

Chłodny biszkopt przekroić wzdłuż nitką lub nożem. Ja skropiłam delikatnie biszkopty rumem i przełożyłam wówczas masą.

Polewa
  • 150 g mlecznej czekolady (1 1/2 tabliczki)
  • 100 g masła
Masło i czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, przestudzic i polać ciasto. Chłodne ciasto wstawić do lodówki, ale przed podaniem wyjąc ok. 2h wcześniej aby masa miała czas zmięknąć.






4 comments: