Thursday, January 16, 2014

Makaron Cytrynowo-Cukinowy z Ziołami

Ciekawa jestem jak Wam się zaczął 2014 rok ? Ja powodów do narzekań nie mam, chociaż zima dała mocno się we znaki przez parę dni ..... ale nosa nie odmroziłam, więc jest pozytywnie :) Rok zaczynam z mocnym postanowieniem WIĘCEJ WARZYW !!! w jadłospisie ..... nie chcę nawet się rozpisywać co mnie ku temu skłonilo, ale jak obejrzycie film "Vegucated" to wszystko wyjaśni. Nie polecm go napewno zagorzałym mięsożercom . 
Mój przepis zaczerpnęłam ze strony Oh My Veggies ..... ciekawy i inspirujący blog vegetariański. Wbrew pozorom, wyszło pyszne i ciekawe w smaku danie .....a jest wyjątkowo szybkie do zrobienia.

Składniki:
  • ok. 200-300 g makaronu (u mnie z brązowego ryżu)
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 3 małe cukinie
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 1/2 łyżeczki suszonego rozmarynu (jeżeli nie macie mielonego, rozcieramy w moździerzu)
  • 1 1/2 łyżeczki suszonej szałwi
  • 2-3 łyżki parmezanu
  • 2-3 łyżki sera koziego
  • skórka tarta z 1/2 cytryny
  • sól, pieprz

Wykonanie:

Makaron ugotować z osolonej wodzie. Odcedzić. W trakcie gotowania makaronu przygotowujemy warzywa: cukinię kroim wzdłuż na cienkie plastry, czosnek przeciskamy przez praskę lub drobno siekamy, ścieramy skórkę cytrynową.
Kiedy makaron jest ugotowany podgrzewamy oliwę i wrzucamy cukinię, podsmażamy ok. 5 minut, dodajemy do niej czosnek i zioła i podduszamy kolejne 2-3 minuty. Do cukinii wrzucamy  ugotowany makaron, mieszamy wszystko razem, dosypujemy parmezan, skórkę cytrynową i doprawiamy solą i pieprzem. Makaron wykładamy na talerze i posypujemy kozim serem. 

No comments:

Post a Comment