Monday, December 8, 2014

Paneer Makhani

Nie mogę uwierzyć, że już tak długo mnie nie było tutaj .... ależ ten czas leci. Ale ostatnie miesiące moja głowa zajęta była moją małą Kruszynką, i gotowanie poszło na drugi plan.
Ale nareszcie się udało upamiętnić ten przepis na blogu, a czekał wyjątkowo długo. Mówię sobie, że to te moje zmiany hormonalne przewróciły moją kuchnię do góry nogami, no i bloga również :)
Ale danie jest naprawdę dobre, pożywne i idealne, jeżeli chcecie odpocząć od mięsnych dań. 

Składniki:

  • ok. 2 szklanek sera paneer pokrojonego w kostkę
  • 1/4 szklanki orzechów nerkowca
  • 2 łyżki ziaren sezamu
  • 2-3 pomidory
  • 1 łyżka imbiru
  • 1 ostra papryczka
  • 2 łyżki ghee
  • 1 łyżeczka nasion kuminu
  • 2 łyżeczki sproszkowanej kolendry
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/4 szklani śmietanki kremówki
  • 1/2 łyżeczki garam masala
  • 1 1/2 szklanki wody
  • opcjonalnie : świeża kolendra

Wykonanie:

Orzechy i sezam zmielić na proszek.
Zblendować pomidory (wcześniej obrane ze skórki), imbir oraz ostrą papryczkę. W gorącej wodzie namoczyć ser przez ok. 5 minut.
Rozgrzać masło na patelni, dodać nasiona kuminu i prażyć przez kilkanaście sekund, dodać sproszkowane orzechy i sezam, podpiec jeszcze ok. minuty a na końcu dodać zmieloną miksturę z pomidorów. Dosypać resztę przypraw poza garam masala. Dusić ok. 5 minut i kiedy pomidory zaczną oddzielać się od tłuszczu, dolać kremówkę i wodę, gotować jeszcze ze 2 minuty. Po tym czasie można dorzucić ser i dusić jeszcze ok. 5 minut, doprawiając garam masala i  świeżą kolendrą.
Z ryżem smakuje super !



4 comments: