Saturday, April 5, 2014

Aloo Palak ...czyli Ziemniaki w Sosie Szpinakowym

Robiłam te ziemniaki pierwszy raz, a że lubię i ziemniaki i szpinak przepis wydał się kuszący. Nawet ten kolor na zdjęciu Indian Cuisine mnie nie odstraszył, skąd wzięłam przepis.(Zresztą moje też nie jest bardzo zachęcające ;) ) No i kolejny raz warto było spróbować ....wyszło pyszne, ostre i aromatyczne, kasoori methi stosowałam pierwszy raz i osobiście uważam że całkowicie ta przyprawa zmnieniła smak potrawy .... trochę przypomina mi smak wegety..... 
Z tą przyprawą było śmiesznie, bo nie mogłam jej nigdzie dostać, więc wybrałam się do indyjskiego sklepu i nawet ekspedientka mnie zapytała co ja będę z tego robić .... i jakież było jej zaskoczenie gdy jej powiedziałam , że uwielbiam kuchnię indyjską i czasem też gotuję indyjskie dania. 
Nie mam pojęcia jak jest z dostępnością takich przypraw w Polsce, ale tutaj na szczęście nie mam z tym problemów.

Składniki:
  • 500 g ziemniaków
  • 2 szklanki szpinaku (ok.150g)
  • 2 papryczki chilli zielone
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1 mała cebula
  • 2 pomidory
  • 1 łyżka pasty imbirowo-czosnkowej
  • 2 łyżeczki sproszkowanej kolendry
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 łyżeczki nasion kuminu
  • 1/2 łyżeczki kasoori methi
  • 1/2 łyżeczki garam masala
  • 2 goździki
  • 1 laska cynamonu
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki ghee (sklarowanego masła)
  • 1 szklanka wody

Wykonanie: 

Ziemniaki należy ugotować w łupinkach, ostudzić, obrać i pokroić na większe kawałki.
W międzyczasie szpinak płuczemy i przekładamy na patelnię, dodajemy cukier i papryczki chilli (! ja usunęłam nasiona) i dusimy, aż szpinak zwiędnie. Odstawiamy do ostudzenia i mielimy w blenderze na gładką masę.
Pomidory i cebulę kroimy w drobniutką kostkę, odstawiamy. Kiedy szpinak i ziemniaki będą gotowe, można przystąpić do dalszej części. 
Podgrzewamy ghee na patelnii, wrzucamy laskę cynamonu, goździki i nasiona kuminu. Kiedy zaczną wydawać aromat, dodajemy cebulę i podsmażamy ok.3 minut. Dodajemy pastę imbirowo-czosnkową i podsmażamy kolejną minutę. Dorzucamy wtedy pomidory i podduszamy ok. 5 minut aż zmiękną. Kolejno dodajemy sproszkowaną kolendrę, kurkumę i smażymy minutę. Dorzucamy zmielony szpinak, wodę i sól, gotujemy ok.3-5 minut. Dodajemy ziemniaki, mieszamy z całą zawartością patelnii i gotujemy 2-3 minuty. Na końcu doprawiamy skruszonymi liśćmi kasoori methi i garam masala, a po minucie odstsawiamy z gazu.




3 comments: