Friday, September 7, 2012

Kotlet De Volaille w Stylu Śródziemnomorskim


Pomysł z tymi kotletami zaświtał mi jak grom z nieba (oczywiście po moich ukochanych zajęciach jogi, po których moja kreatywność osiąga szczyty) ... a pisze o tym, bo okazał się trafiony :)  ... przynajmniej wg mnie i mojego testera tj. męża. Jak narazie nie było dane innym oceniać .... i nie wiem czy będzie, bo  o ile pomysł  jest trafny to z realizacją gorzej. Nie będę udawać, że zrobienie de volailli nie jest najprostsze... a ile się przy tym naklnęłam pod nosem. Za pierwszym razem wyszły mi naprawę super, nawet bez większych problemów pozwijałam ... wszystko zostało w środeczku .... no i bach .... aparat mi się zepsuł ... zdjęć nie udało się zrobić. Zmartwić się nie zmartwiłam, bo przynajmniej aparat mam teraz lepszy ... w końcu lustrzanka ...yeeahhh! Więc było podejście nr 2 do kotletów: no i od początku wszystko szło jak po grudzie .... kotlety mi się podziurawiły, nie mogłam  ich zrolować, bułki tartej prawie zabrakło. Ale jakoś wymęczyłam te kotlety, ostatecznie dopomogłam sobie wykałaczkami  i powiedzmy były OK. Także nie pytajcie mnie o rady na temat robienia  kotletów de volaille, bo ekspertem to ja jeszcze nie jestem .... ale będę :) A efekt jest warty zachodu ... są pyszne ... soczyste i pachnące bazylią.

Składniki:
  • 4 pojedyncze piersi z kurczaka
  • 2 jajka
  • 6 łyżek bułki tartej
  • 4 łyżki parmezanu
  • masełko bazyliowe (przepis TUTAJ)
  • szczypta soli
  • masło lub olej do smażenia

Wykonanie:
Piersi z kurczaka dokładnie umyć i osuszyć, a następnie natrzeć delikatnie solą. Żeby kotlety łatwo się zwijało sztuka polega na przygotowaniu płatu mięsa, a więc najlepiej rozciąć pierś w poprzek  (nie do końca!) zatrzymując nóż kilka cm przed końcem i delikatnie rozpłaszczyć płaty i wówczas rozbić. Należy uważać aby nie podziurawić mięsa, więc najlepiej robić to przez folię. Tak przygotowane płaty odstawić.
Masełko bazyliowe najlepsze jest zimne, prosto z lodówki. Przygotowanie masełka znajdziecie TUTAJ. Zeskrobać łyżką lub nożem kawałek masełka (ok. 1-2 łyżki) i uformować z  niego podłużny wałeczek. Kłaść każdy na przygotowane piersi na początku płatu i rolować (najpierw boki zawijać do środka a następnie szerszy bok płatu) - gdy macie problem z zawinięciem można sobie dopomóc wykałaczkami, co ja uczyniłam i spisały się superowo (a niektóre moje kotlety wyglądały opłakanie bez wykałaczek) ...trzymały szczelnie wszystko. Do panierki należy przygotować mąkę, roztrzepać jajka i wymieszać bułkę tartą z tartym parmezanem. Zrolowane kotlety obtaczamy w mące, jajku, bułce tartej  i znowu w jajku i bułce tartej. Jest to tzw. powłoka ochronna, która jescze bardziej zabezpieczy wnętrze naszego de volaille'a. No  i teraz możemy przystąpić do smażenia kotletów na rozgrzanym tłuszczu, starannie je obracając aby każdy boczek był obsmażony. Ja ponadto wkładam kotlety na 5-10 minut do nagrzanego piekarnika (180 stopni), coby mieć pewność że w środku mięso jest upieczone ... a kotlety są dość grube, i mnie już się to zdarzyło kilkakrotnie.


2 comments:

  1. Świetny pomysł, żeby masełko do środka dać bazyliowe, taka odmiana klasyki :)

    ReplyDelete
  2. Fajny przepis:-) zwlaszcza rada odnośnie wlożenia kotletow do piekarnika bardzo przydatna:-)

    ReplyDelete