Wednesday, August 28, 2013

Zielone Smoothie z Jarmużem

Ostatnio zaczęłam szukać pomysłów na śniadania bread-free :) Trzeba zmieniać swoje przyzwyczajenia i być otwartym na nowe alternatywy, a że i mnie pochłonęła fala gluten-free, owocowe i warzywne koktajle są jak najbardziej wskazane. A u mnie śniadanie to podstawa, więc musi być odżywcze i energetyczne. Inspirację znalazłam na blogu lunchboxbunch, i przyznacie pewnie sami, że przepisy tam wyglądają niesamowicie apetycznie. Zielone smoothie stały się ostatnio modne, a ja w nich najbardziej lubię to, że mogą Ci towarzyszyć w drodze do pracy bez konieczności wczesnego wstawania. Spróbujcie poniższego przepisu, i nie pożałujecie - słodycz owoców to główna nuta koktajlu, jarmuż za to dodaje witamin i minerałów, czyli : witaminę K, witaminę C, żelazo, i co najważniejsze ma właściwości przeciwutleniające.

Składniki:
  • 1 banan
  • 1 1/2 szklanki świeżego ananasa
  • 1-2 garści młodego jarmużu (baby kale)
  • 1/2 szklanki wody kokosowej (coconut water)

Wszystkie składniki wrzucić do blendera i zmiksować na gładką jednolitą masę. Można dodać kilka kostek lodu, i koktajl będzie bardziej orzeźwiający.

No comments:

Post a Comment