Saturday, August 31, 2013

Steki Rodem z Texasu

Texas to największy stan w USA. Powierzchniowo jest dwa razy większy od Polski, więc możecie sobie wyobrazić jaka niesamowita połać terenu to jest. Nie dane mi było dokładniej zgłębić tego rejonu, zahaczyliśmy o ten stan w drodze powrotnej do domu. A jednak kilka rzeczy zwróciło moją uwagę. Pierwszą z nich była benzyna, która tam jest wyjątkowo tania. Ale w końcu w Texasie znajdują się jedne z największych złóż ropy naftowej w skali światowej. Przemysł naftowy jest tam wysoko rozwinięty. Dlatego też nie zdziwiło mnie, że na drogach dominowały duże pick-upy. W mojej głowie zawsze miałam taki obraz Texasu: pick-upy, kowbojki, kapelusze i kaktusy. Mój obraz całkowicie zgrał się z rzeczywistością, bo duża część ludzi tak właśnie chodzi ubrana i jeżdżą ogromnymi samochodami. Niestety tylko kaktusów nie widziałam, ale jestem pewna że na południu stanu nie byłoby z tym  problemu. Texas ma napewno swój specyficzny styl i klimat. Nawet w kulinarii istnieje pojęcie Tex-Mex, czyli połączenie jedzenia meksykańskeigo z texańskimi wpływami. Znajdziecie tam dużo mięsa, głównie wołowiny, sera żółtego, chilli.

Big Texan (Amarillo, TX)
Ku mojemu zadowoleniu, obiad jedliśmy w bardzo klimatycznym aczkolwiek widać było na pierwszy rzut oka turystycznym miejscu, gdzie kelnerzy byli  cowboys/cowgirls. Atrakcją lokalu był darmowy stek, pod warunkiem że go zjesz ..... a miał 72 oz. czyli jakieś 2kg. Żadne z nas nie podjęło się tego wyzwania, a steczki były pyszne i odkryłam tam jedną fajną rzecz ..... sos chrzanowy do steka jest niesamowitym dodatkiem.

Żałuję, że straciłam fotkę z jedzeniem ,a stek był naprawdę dobry .... nie wysuszony, przysmażony odpowiednio - nie czuć było surowizny mięsa i  z kremowym sosem chrzanowym smakował przepysznie. Co więcej, lokal miał również własny browar, co bardzo przypadło do gustu mojemu mężowi.
Nie zapomnijcie zahaczyć o tą restaurację jak będziecie w pobliżu.

72ozsteak
Steak, Big Texan (Amarillo,TX)

No comments:

Post a Comment