Thursday, October 17, 2013

Panna Cotta z Musem Jeżynowym

Pierwszy raz robiłam ten włoski deser ... i zasmakował mi bardzo bardzo. A wiecie co jest najlepsze? ... że jest naprawdę prosty, a z odrobiną wyobraźni można go podać wykwintnie i elegancko. Jedyną trudnością jest wyjęcie deseru z naczynka bez naruszenia konsystencji .... ale i na to znalazł się sposób :)

Składniki (8 porcji):
  • 500 ml śmietanki kremówki
  • 500 ml pełnego mleka
  • 180 g cukru
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżki białego wina
  • 6 łyżeczek żelatyny w proszku

Wykonanie:

Kremówkę i mleko połączyć, wsypać cukier, ekstrakt z wanilii i podgrzewać wszystko aż cukier się rozpuści. W międzyczasie żelatynę rozpuścić w 4 łyżkach zimnej wody i odstawić. Gdy cukier się rozpuści dolać wino i wszystko zagotować, odstawić z gazu. Do tężejącej żelatyny powoli wlewać mixturę z kremówki i energicznie rozmieszać dolewając resztę płynu.
Miksturę porozlewać do filiżanek i odstawić do wystygnięcia, a gdy już będzie chłodne wstawić do lodówki na całą noc.
Jedyny problem jaki może się pojawić z tym deserem to wyjęcie go z filiżanki. Ja metodą prób i błędów znalazłam całkiem dobry sposób  bez naruszania konsystenji deseru. Przy użyciu silikonowej szpatułki (patrz zdjęcie obok) "obkroiłam" deser  w filiżance i delikatnie go podważając ze spodu wyłożyłam  na talerzyk.

Mus Jeżynowy

     
  • 1 1/2 szklanki jeżyn
  • 2-3 łyżki cukru pudru
Owoce zmiksować razem z cukrem pudrem w blenderze. A następnie przetrzeć mus przez sitko tak, aby oddzielić pestki.
Deser podawać na talerzykach, w towarzystwie musu i można również posypać białą tartą czekoladą.


1 comment:

  1. Wygląda cudnie :) Świetny kontrast z ciemnym, jeżynowym musem - i kolorystyczny, i smakowy :)

    ReplyDelete