Wednesday, October 23, 2013

Zupa z Polentą i Warzywami

Jesień już się na dobre zadomowiła za oknem ... coraz chłodniej jest wieczorami, a dzisiaj rano nawet musialam użyć drapaczki do szyb, bo auto było całe oszronione. Najwyższa pora przygotować się do zimy, co ? :) W kuchni też ... menu już całkowicie zmieniłam, i prym teraz wiodą zupy ..... rozgrzewające, cieplutkie. Nie wiem czy w waszych domach jest tak samo, ale u mnie od jakiegoś czasu w sezonie letnim zupy to rzadkość ...a  jesienią  i zimą z przyjemnością się nimi raczymy.
I właśnie dziś miałam niesamowitą ochotę na gęstą, pożywną zupkę ... i zobaczcie co udało mi się stworzyć :) .... moją bazą była Rustic and Vegetable Polenta Soup GiadyDe Laurentiis.
Zupa jest bardzo gęsta dzięki polencie oraz mocno aromatyczna dzięki tymiankowi.

Składniki:
  • 2 marchewki
  • 1 mała cebula 
  • 1 cukinia
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/4 szklanki polenty 
  • 1 łyżka soli
  • 1/2 - 1 łyżeczka czarnego pieprzu
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • 2 łyżki suszonego tymianku
  • 4-5 szklanek bulionu drobiowego
  • 3 łyżki oliwy
  • 3 łyżki masła

Wykonanie:

Marchew pokroić w plastry, cebulę w kostkę - podgrzać oliwę i wrzucić pokrojone warzywa na tłuszcz. Dodać sól i pieprz. Podsmażać ok.8 minut, aż cebula się mocno zeszkli. Wycisnąć na patelnię czosnek, dodać tymianek i natkę pietruszki oraz pokrojoną w kostkę cukinię. Podsmażać kolejne kilka minut i zalać bulionem. Po zagotowaniu wsypać polentę i gotować pod przykryciem aż warzywa zmiękną i zupa zgęstnieje. Na końcu dodać masło do zupy.



1 comment:

  1. wiem że nikt nie przepada za zostawianiem linkow do siebie, ale w innym wypadku ciężko byłoby sie nam wszyskim znależć :)
    mam nadzieję że sie nie gniewasz :) (u mnie kuchnia moda kosmetyki ) i jeszcze dwa dni konkursu zapraszam link na dole posta :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    ReplyDelete