Monday, July 9, 2012

Hummus z Suszonymi Pomidorami z Chipsami Pita


Zapewne już robiliście nieraz ten przysmaczek .... a ja przyznam się Wam, że to mój debiut, do tej pory kupowałam gotowy hummus, ale moja kulinarna ciekawość skłoniła mnie do próby zrobienia domowego hummusa ...... Nie miałam pojęcia, że to takie proste !!!
Tym razem wersja z suszonymi pomidorami .... ale innych wersji ciąg dalszy nastąpi z pewnością.

Składniki (ok.8-10 porcji) :

Hummus
  • puszka ciecierzycy (800g)
  • 2 łyżki tahini
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 3 łyżki pomidorów suszonych w oliwie
  • 3 łyżki wody z odsączonej ciecierzycy
Uwaga ! Tahini można zrobić samemu, poniżej podaję przepis

Tahini
  • 2 łyżki oliwy
  • 1/2 szklanki ziaren sezamu
  • sól
Ziarna sezamu rozłożyć równomiernie na blaszce na papierze pergaminowym i włożyć do dobrze nagrzanego piekarnika (180 stopni) na kilka minut - nie za długo, żeby nie zbrązowiały. Następnie wyjąć, ostudzić i zmiksować w blenderze z oliwą i szczyptą soli na jednolitą masę. Tak przygotowaną pastę tahini można przechowywać w lodówce w szczelnym pojemniku nawet do 3 miesięcy.

Kiedy mamy już tahini, możemy zacząć przygotowywać hummus - odsączyć ciecierzycę równocześnie zachowując płyn. Wszystkie składniki na hummus wrzucić do blendera i zmiksować na jednolitą masę (pomidory suszone nie muszą być dokładnie odsączone, bo oliwa w której są zamarynowane dodaje fajnego smaku i wilgotności). Jeżeli masa jest zbyt gęsta, wlać kilka łyżek wody spod ciecierzycy. Gotowy humums można ozdobić drobno pokrojonymi suszonymi pomidorami lub pietruszką i skropić oliwą z suszonych pomidorów.
! Dla bardziej orientalnego smaku, można dodać szczyptę kuminu.


Chipsy Pita
  • 1 paczka chlebków Pita 
  • kilka łyżek oliwy z oliwek
  • ulubione przyprawy (ja użyłam gruboziarnistą sól, pieprz, zioła prowansalskie i bazylię)
Chlebki Pita pokroić w trójkąty lub inne kształty, poukładać na blaszce równomiernie i za pomocą pędzelka posmarować mieszanką oliwy z przyprawami. Należy je smarować bardzo cienko, żeby nie było za dużo oliwy na wierzchu, bo będą zbyt nasączone tłuszczem. Następnie piec w piekarniku ok. 5 minut w temperaturze 200 stopni.

2 comments: