Monday, July 16, 2012

Lody Miętowe ze Świeżej Mięty z Kawałkami Czekolady


Lodów ciąg dalszy :) Tym razem bardziej kremowe, słodziutkie... po prostu pychotka. A że jest lato to i lody jak najbardziej na miejscu.
Już od jakiegoś czasu chodziły mi po głowie lody miętowe, a wszystkie przepisy które znalazłam były na bazie wyciagu z mięty i barwnika....ehhh.
Akurat miałam spore zasoby świeżej mięty, więc poeksperymentowałam .... i  udało się! No fakt, kolor trochę inny niż tych sklepowych, ale smak nie do podrobienia.

Składniki (ok.10 gałek):
  • 500 ml śmietanki kremówki
  • 6 żółtek
  • 120 g cukru
  • 5 łyżek świeżej mięty
  • kilka łyżek mleka
  • 1/2 tabliczki czekolady
Wykonanie:

Białka oddzielić od żółtek. Żółtka ubić na puszystą masę z cukrem - w międzyczasie wrucić miętę i mleko do blendera i zmiksować na jednolitą masę (tak aby nie było czuć dużych kawałków mięty). Do ubitych żółtek wlać powoli kremówkę i miętę z mlekiem i delikatnie mieszać. Przelać wszystko do garnka i podgrzewać aż masa zacznie gęstnieć (UWAGA: nie zagotowywać!). Kiedy masa będzie już gęściejsza przelać do pojemnika w którym będziemy mrozić lody i ostudzić. Do ostudzonej masy wsypać posiekaną na małe kawałeczki czekoladę i masę włożyć do zamrażarki. Ja trzymałam w zamrażarce dobę, ale jeżeli macie maszynę do robienia lodów to czas będzie znacznie krótszy.
   

6 comments:

  1. Świetne, można dodać więcej czekolady? Albo może posypać startą? :)

    ReplyDelete
  2. jak najbardziej Nieśka .... ja nie chciałam zdominować smaku mięty czekoladą, więc u mnie tylko symbolicznie :)

    ReplyDelete
  3. alez bym zjadla ...wlasnie mnie na lody wzielo ....

    ReplyDelete
  4. Zapraszam ....dla całej rodziny Zygulskich wystarczy, ale tylko po gałeczce :)

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam lody miętowe, zawsze przy oglądaniu filmów zjadam cały kubełek lodów miętowych Grycana, spróbuję zrobić lody według Twojego przepisu ;)

    ReplyDelete