Wednesday, January 16, 2013

Tofu Burgery

Za tym przepisem skrywa się cała historia .... no bo przecież skądś się wzięło moje "zafascynowanie" tofu? .... które do najsmaczniejszych kąsków świata nie należy, ale za to zdrowych bardzo. Tofu jest cennym źródłem wapnia (2x więcej niż w mleku krowim), magnezu, żelaza, witaminy B oraz przoduje wśród przeciwutleniaczy. I można by tak wymieniać jego właściwości, nie zapominając że choroby cywilizacyjne (nadciśnienie, cukrzyca) nie mają przy nim "życia".
Od jakiegoś czasu wnikliwie zagłębiam książkę "Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi" P.J.D'Adamo i przyznaję, że zrobiła na mnie wrażenie, a co więcej nawet postanowiłam wypróbować na sobie jego dietetyczne wskazówki. Nie żebym chciała schudnąć, dla mnie priorytetem jest zdrowie i witalność. A jednym z podstawowych składników w mojej grupie jest właśnie tofu i produkty sojowe, do których będę starała się przekonać  .... stąd też moje tofu burgery. Ale mam nadzieję że c.d.n. ;)


Składniki:
  • 400 g tofu
  • 3/4 szklanki płatków owsianych
  • 1/4 szklanki mąki bezglutenowej + łyżka do panierki
  • po 1 łyżeczce: bazylii, kuminu i siemienia lnianego
  • po 1/2 łyżeczki: papryki, kolendry i soli
  • 4 łyżeczki sosu sojowego
  • 1/2 łyżeczki świeżego imbiru
  • bułki na hamburgery i ulubione dodatki (pomidor, sałata, ogórek, cebula, musztarda itd.)
  • szczypta pieprzu cayenne i czarnego
  • oliwa z oliwek do smażenia

Wykonanie:

Płatki owsiane i mąkę wymieszać razem i odstawić. Tofu osuszyć i razem z przyprawami zmiksować w blenderze na gładką masę.  Wyjąć masę do miski, dodać zmieszane mąki, doprawić sosem sojowym. Wycisnąć 1/2 łyżeczki soku ze świeżego imbiru  i dodać do masy, jeżeli konsystencja będzie wystarczająco stała na formowanie kotletów obtaczać w mące bezglutenowej i formować hamburgery. Obsmażyć na oliwie na patelni grillowej. Podawać w równie zgrillowanej bułce, z dodatkiem świeżych warzyw i ulubionych dodatków.


5 comments:

  1. Niedawno także zainteresowalam sie dieta zgodna z grupa krwi, i tak jak Ty przekonuje sie do tofu :) Życze ytrwalosci i motywacji w przygotowaniu potraw :) A Twoj burger na pewno jest pyszny :)Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  2. Ja tofu już od jakiegoś czasu oswajam :) dziękuję za Twój przepis na burgery. Użyłam wędzonego tofu z Polsoi, wyszło wspaniałe danie :)

    ReplyDelete
  3. Tofu wędzone wystarczy przekroić na pół, obtoczyć w mące z przyprawami i obsmażyć :)
    Pycha burger!
    Pozdrawiam:)
    Asia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musze kiedys wyprobowac, dzieki za przepis :)

      Delete
    2. Musze kiedys wyprobowac, dzieki za przepis :)

      Delete